علل ریزش برگهای پسته در فصل تابستان
شرکت فنی مهندسی کشاورزی پربار پسته
مبتکر و متخصص در صنعت پسته ، اولین تولید کننده نهال پیوندی پسته در کشور

خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت پنجم) خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت چهارم) جوانه زنی مجدد باغات پسته در تابستان خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت سوم) علل ریزش برگهای پسته در فصل تابستان خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت دوم) خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت اول) خدمات شرکت محصولات شرکت مهندس مرتضوی مدیر فنی شرکت پربارپسته تشخیص گل ماده و نر پسته احداث باغ پسته (a-z) قسمت هفتم : قدم سوم (3) دستورالعمل جوان سازی درختان مسن پسته (Pistachio Top working ) احداث باغ پسته (a-z) قسمت ششم : قدم سوم (2) احداث باغ پسته (a-z) قسمت پنجم : قدم سوم (1) فروش نهال ریشه برهنه (گل بر ، بیجه ) پسته احداث باغ پسته (a-z) قسمت چهارم : قدم دوم آیا میدانید ...؟ (1)


علل ریزش برگهای پسته در فصل تابستان

برگهای درختان میوه نقش تولید مواد پرورده غذائی و  کربوهیدراتها را دارند. برای تولید میوه به ازاء هر کیلو محصول باید یک سطح سبز معین وجود داشته باشد که این سطح برگ به گونه گیاهی، سن، رقم و ... بستگی دارد. چنانچه به هر دلیلی سطح برگ درختان میوه کاهش یابد و یا از بین رود در تولید مواد غذائی پرورده و کربوهیدراتهای مورد نیاز میوه اختلال بوجود می آید و موجب کاهش کمیت و کیفیت میوه در سال جاری و حتی سالهای آینده می گردد.

هرگونه ریزش برگ بدلیل یک نوع از استرسهای زنده و غیر زنده بوجود می آید. ذیلاً به مهمترین این استرسها اشاره می شود. بدلیل گستردگی موضوع به مهمترین آنها اشاره می شود و برای موارد خاص مبتلا به شما و توضیحات مبسوط آماده پاسخگوئی به سوالات می باشیم .

 

علل ریزش برگهای پسته در فصل تابستان عبارتند از:

1-      مشکلات بستر باغ، و خاک و آب. pH بالا، بافت سبک و شنی و فقر خاک، انواع فشردگی خاک در بستر باغ، تجمع نمک در آبهای شور، آبیاری کم با آب شور، زهکش نامطلوب و مدیریت بد در سیستم های آبیاری قطره ای از عوامل آب و خاکی کف باغ می باشند که موجب ریزش برگها می شوند.

2-      مشکلات تغذیه ای . کمبود پتاس و ازت بعد از شروع رشد مغز در سال on و خیلی پر محصول،  شرایط نامطلوب جذب عناصر آهن، روی، منگنز و همچنین شرایط نامطلوب جذب ازت، زیاده روی در مصرف کودهای شیمیائی و استفاده های بی رویه از این کودها مشکلات تغذیه های باغ می باشند که موجب ریزش برگها می شوند.

3-      مشکلات آفات و بیماری ها . کنترل نشدن آفات خصوصاً پسیل و طغیان آن موجب ریزش برگها می شود. کنترل صحیح و مناسب پسیل باید انجام شود. غفلت از کنترل پسیل در مرحله خسارت و همچنین سوء کنترل و یا زیادی کنترل و استفاده بی رویه از سموم شیمیائی و کاهش دشمنان طبیعی آفت، موجب طغیان پسیل پسته و ریزش برگها می شود.  نماتدها و چوبخوارها نیر موجب تنش و ریزش برگها در گیاهان آلوده در اوج تابستان می شوند.

4-      مشکلات باغبانی. زیادی محصول در سالهای on و کمبود مواد غذائی مناسب و لازم برای پر کردن مغز، عدم تعادل توسعه تاج به ریشه درخت بدلیل آسیب به ریشه ها و یا هرس نا متعادل نیز باعث ریزش تابستانه برگها می شوند.

موارد فوق علل عمومی ریزش برگها می باشند ولی ممکن است عوامل دیگری نیز بصورت موردی وجود داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی، ،

نویسنده : مهندس سید عبدالمجید مرتضوی تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به شرکت فنی مهندسی کشاورزی پربار پسته مي باشد.